Na drie dagen bikkelen is het zaterdagavond tijd om de balans op te maken. Allereerst de gebruikelijke dankwoorden aan sponsors Garage Johan Oldenhage, ANWB, Citroën Nederland en Haakman Flowerbulbs, en alle officials (Sjaak, Arthur, Lex, Annemieke, Eric, Eric, Harro, René, Johan, Celine, Julia, Marcel, Jan, Bea, Ina, Erik Jan en Ingeborg) die zich her en der in het Franse land hebben opgesteld. Waarbij een speciaal woord van dank op zijn plaats was voor de onvermoeibare wegenwachters Thijs Schieving en Anne Toes. De Prix d’Endurance ging dit jaar naar Anne en Paul Tot (foto rechtsonder): hoewel Paul van mening is dat zijn DSpecial geen accu nodig heeft, wilde hij Anne toch niet vragen om haar (de DSpecial) telkens aan te duwen. Dus besloot hij toch maar een werkend exemplaar te monteren. De prijs voor Wellevendheid – een Wellnessbon uit handen van Lotte van Mérode van Trivium, foto rechtsboven) was voor Roel Koster en Jojada Reiss voor dienstverlening aan een andere deelnemer die niet op eigen kracht de finish wist te bereiken. Beste debutanten Anke Lambrechtsen en Thomas van Gool deden weliswaar eerder mee maar toen nog in gezelschap van hun vaders. In 2024 beleefden ze dus een veelbelovend debuut als equipe. De film uit 2012 – toen Le Citron Pressé zich trouwens ook in de contreien van Lille voltrok – was hun beloning (foto linksonder). De onverhoopte Rode Lantaarn eindigde in de kofferbak van de SM van Michiel Rautenberg en Dirk-Peter van ’t Sant (foto midden boven). Dat was absoluut niet hun voornemen, en ze doen de volgende keer vast weer mee om ‘m in te leveren.
Beste team werd Les Bleus (abonnement op CitroExpert voor Hulsbus/Hulsbus/Visser/Pouwer/Kolkman/Heuff, foto midden) Een tweede plek – beloond met een special van CitroExpert over de DS – voor CitroPorn (foto rechts midden Korver/Kruijer/Förster/Klöckner/Van Lieshout/Van Schie) en een derde voor Les Joyaux Français épurés (niet op foto). De bronzen duim voor de derde plek (foto linksboven) viel in handen van Lode en Philip van der Velde. De zilveren duim voor de tweede stek was voor Karel en Hugo Sommer (foto links midden). Op de foto midden onder ten slotte ziet u de absoluut beste equipe Johan Visser en Jan-Jaap Pouwer die met hun trouwe AK350 beide vader-zoon equipes in een DS op ruime achterstand zette.