29 mei t/m 1 juni 2019

Gastenboek

45 berichten op 5 pagina's
Gies Aalberts
14-05-19 12:27:05
Wie weet, Floris, meld even een telefoonnummer of e-mailadres!
Floris Schoo
14-05-19 12:20:22
Ik ben 31 mei naar Frankrijk met de Tractionclub. Met mijn citroen ID.

Wil graag 1 juni mee rijden met de Citron Presse naar Maastricht. Is dit mogelijk?

Mvg graag bericht via telefoon of mail
Wouter Bregman
28-04-19 14:18:46
Le Petit Pressé was volgens mij wel een succes. Ik deed zelf niet mee, maar ik heb geprobeerd van elke équipe een foto te maken:
https:­//­www.­flickr.­com/­photos/­xbxg/­sets/­72157708290933204
Chris van Dijk
21-04-19 12:09:05
Nou nou nou, die geintjes met de foute bordjes dempen de pret! Ben ik effe blij een bordje te zien wat zó staat dat nauwelijks iemand het ziet, rij even fout om te kunnen zien wat er op staat, en dan.... had ik het niet moeten schrijven! Jaja, orga, jullie weten ons wel weer te verrassen, had ik bijna ver-assen geschreven, zo zie je maar weer, altijd scherp blijven! Ik hoop dat de nieuwelingen dit niet afschrikt, want het was wèl weer een erg gezellige bijeenkomst van diverse mensen met hart voor de citroèn en de medemens, wij zijn ooit ook haperig begonnen als beginnelingen met honderden foutpunten, en zijn nog steeds in dit stadium, het is vooral het wedstrijdelement gepaard met de gezelligheid en lekker in de citroen rijden die ons vervuld. Hulde aan de organisatie, het zijn tientallen uren voorbereidingstijd, die nodig zijn om het zo voor elkaar te krjgen, "even" een dagje rijden organiseren, daarvoor hartstikke bedankt! We rijden er graag voor, tot ziens! Chris
Peter Römer
28-01-19 19:34:07
Wij zijn geïnteresseerd om mee te doen met le Petit Pressé 2019, maar kunnen nergens vinden waar hij op 20 april start. Is dat al bekend?
Opmerking:
Jazeker, Peter, er wordt vanuit Maarsbergen gestart!
Jan Kramer
02-09-18 19:42:13
Tjonge, wat heb ik er weer een zin in!
Fijn dat Sees en Gies weer samen met alle ander officials weer 3/4 jaar voor ons in de weer zijn om een geweldige rit voor ons uit te zetten.Dank, dank, dank op voorhand hiervoor.
We kijken er al helemaal naar uit en weten nu al dat we gaan genieten. Nu al voorpret dat we weer mogen! Ik wens jullie veel wijsheid en plezier met de voorbereidingen.
Daan Huisman
22-08-18 11:26:06
Prima beslissing om met maar één klasse te gaan werken. Voldoende uitdaging, maar wel je klassieke Citroën weer heelhuids mee naar huis nemen.
Chris van Dijk
17-08-18 08:18:06
Hoera! De tripoidschroeven zitten alle 6 weer vast, we doen mee! Ik ga langzamer rijden, beter voor de auto (en de bijrijdster) De 50 (hoop ik)
Marjolein en Chris
Ruut van Schie
29-05-18 07:21:23
Beste Karel.

Mooi geschreven.

Ruut
Karel Sommer
17-05-18 22:19:48
Door de zure Citroen heen persen?

Sap van een geperste citroen is voor de meeste mensen onverteerbaar.
Aanlengen, of steuntje voor een ander smaakmakertje.
Symbolisch voor de net geëindigde Citron Pressé.
In ons tijdsgewricht waar – kort door de bocht – het individu maximale vrijheid voor zichzelf en maximale handhaving van de ander eist, was onze omgang met het zuur van citroenen opvallend te noemen.
Wij waren op vakantie. Vakantie, door Jelle Brandt Corstius omschreven als ‘het lijdend voorwerp van je eigen leven’. Tot op zekere hoogte, beste Jelle. Een flink aantal deelnemers aan het oude-­autootjes-­vakantie-­project ‘Le Citron Pressé’, hebben enigermate moeten lijden. Maar – Oh Erasmus – wat had U gelijk met de uitspraak dat je niet ver komt, als je jezelf een mislukking vindt. De auto mislukt een moment. Een bak, een as, een kabel, een draagarm. De auto, een Citroen uit productie. Materie, lieve vrienden, uitsluitend materie. Maar deze dode materie wordt bediend door een clubje vakantievierders van een buitengewoon soort. Ze hebben zelfs een naam: Citrofielen.
Oei, een pijnpunt. In ons team (Brochets et Canard) zit ook een BMW, een Jaguar, een Lancia, een Volvo. Maar, dat is boven de breuklijn, de teller. De gemeenschappelijke noemer is ‘Oude Citroen’. Daar deel je alles door. Daar herstel je gewoon - al is het midden in de nacht – een langs-de-weg-gevonden bakje mee.
Wij - de gedwongen Clio vreemdgangers – hebben gemerkt hoe in deze tijd van te grote sociale-media-Ego’s, narcistische politici, ongekende welvaart en gigantische ongelijkheid, een groepje vakantiegangers onder leiding van Tante Sees en Ome Gies met hun neefjes en nichtjes als wegbereiders, een meesterlijk, solidair en respecterend clubje ‘en route’ is te zetten.

Wat een leuk feestje, Citroentje persen!

Karel Sommer
Tonen: 5  10   20
LCP 2019.pdf (476.6KB)
LCP 2019.pdf (476.6KB)